Одеський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП» готує фахівців галузі 05 "Соціальні та поведінкові науки" 053 "Психологія" першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти. Випусковою кафедрою зі спеціальності 053 «Психологія» є кафедра загальнонаукових, соціальних та поведінкових дисциплін.

Програма спеціальності 053 «Психологія» орієнтована на підготовку кваліфікованих фахівців психології передбачає, насамперед, їхній розвиток в особистісному, професійному та соціальному плані, а її результатом є не просто набуття психологічних знань, умінь та навичок, а формування ключових професійних компетенцій, адекватних сучасним соціокультурним умовам. Навчальний процес підготовки психологів здійснюється з урахуванням дидактичних можливостей сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання та орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до самоосвіти, постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності, швидкої адаптації до змін у соціально-культурній сфері, систем управління та організації праці в умовах ринкової економіки. В системі сучасного наукового знання психологія посідає особливе місце, що визначене її специфікою, адже вона поєднує в собі теоретичні засади, на яких базується, та практичну діяльність з різними клієнтами. Фахівці психологи здатні виступати своєрідними посередниками у системі взаємодії особистості, сім’ї і суспільства, активно впливати на створення позитивних відносин в соціумі, на гармонізацію взаємовідносин між людьми, здійснювати підтримку корисних ініціатив, стимулювати різні види допомоги, здійснювати психологічні дослідження та ін. Окрему увагу приділено розвитку у студентів необхідних професійних навичок для ефективного психологічного консультування інших людей. Психологи також оволодівають основними принципами складання психокорекційних програм та здійснення психокорекційної допомоги.

Фахівці з напряму підготовки «Психологія» можуть виконувати науково-дослідницьку, освітню, управлінську, психодіагностичну, консультативну та психокорекційну роботу: в наукових та освітніх закладах різного рівня; в установах соціальної сфер, що займаються соціально-психологічною допомогою; економічних установах, виконуючи обов’язки по роботі з персоналом; медичних установах, здійснюючи психологічний супровід хворих осіб; у силових структурах разом з іншими спеціалістами приймаючи участь у правоохоронній діяльності. Також психологи розробляють рекомендації та впроваджують психогігієнічні заходи для покращення умов навчання, виховання та виробничої діяльності людини. Випускники психологи готуються до роботи в системі освіти, медицини, соціальної допомоги населенню, соціальній службі для сім’ї, дітей та молоді, у Збройних силах, СБУ, МВС, адміністративних, політичних та приватних структурах.

Основна мета спеціальності – надати освіту в галузі соціальних та поведінкових наук із широкими можливостями працевлаштування задля успішної професійної самореалізації на ринку праці, сформувати основні компетенції психолога, здатного до самостійної роботи та продовження освіти за докторськими програмами з психології. Програма передбачає можливість спеціалізації.

Випускники ступеня бакалавра отримують кваліфікацію Бакалавр з психології. Термін навчання 4 роки за денною заочною формами навчання.

Магістри отримують кваліфікацію Магістр з психології. Термін навчання 1 рік 6 м. (за відповідною базовою освітою) та 2 р. (з неспорідненою базовою освітою) за денною заочною формами навчання.

Компетенції, що формуються у результаті навчання за освітньо-професійною програмою підготовки.

Знання і розуміння:

•    фундаментальних теоретичних та практичних знань щодо психологічних аспектів діяльності та поведінки людини, розуміння цілісного феномену існування особистості людини, її психічного здоров’я;

•    теоретичних основ та практичних навичок аналітичної роботи з метою визначення чинників виникнення психологічних проблем;

•    теоретико-методологічного обґрунтування експериментально-дослідницьких програм;

•    сучасних та класичних методів діагностики індивідуально-психологічних особливостей особистості;

•    теоретико-методологічного обґрунтування та принципів організації психопрофілактичної, психокорекційної, психотерапевтичної роботи з різними верствами населення в різних галузях психології;

•    методико-психологічного забезпечення та психологічного обґрунтування різних форм організації навчально-виховного процесу у вищих та середніх навчальних закладах.

Уміти застосовувати знання і розуміння:

•    фундаментальні і практичні знання у галузі психології при розв’язанні конкретних психологічних навчально-виховних і науково-методичних завдань;

•    використовувати набуті нові знання та інновації у практичній діяльності, професійно орієнтуватися у сучасних інформаційно-комунікаційній системах, володіти новітніми технологіями обробки інформації;

•    розробляти та впроваджувати наукові дослідження з актуальних питань у різних галузях психології;

•    розробляти та впроваджувати психодіагностичні програми, спрямовані на вивчення індивідуально-психологічних особливостей особистості, психологічних особливостей груп та колективів;

•    володіти сучасними методами психотерапії, психокорекції,  профорієнтаційної та консультативної роботи;

•    володіти технікою проведення соціально-психологічного тренінгу;

•    володіти методами психологічного формування навчально-виховного процесу у вищих та середніх навчальних закладах;

•    володіти сучасними методами викладання психології, проведення практичних, семінарських занять, лабораторних робіт;

•    готувати наукові статі та брати участь у роботі психологічних конференцій, з’їздів тощо, за результатами проведення науково-дослідницької роботи;

•    вести діловодство та спілкування державною мовою та іноземними мовами.

Здатність використовувати професійно-профільовані знання, уміння й навички:

•    в практично-психологічній роботі (практичний психолог; психолог; психолог-консультант; консультант психолого-медико-педагогічної консультації);

•    в науково-дослідній роботі (науковий співробітник (психологія) в науково-дослідних інституціях; асистент, викладач у вищих та середніх навчальних закладах);

•    в педагогічній роботі (асистент, викладач (психологічні дисципліни) у вищих та середніх навчальних закладів).

ПРОГРАМНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

-- Спеціальні (фахові):    

-Здатність до аналітико-синтетичної мисленєвої діяльності

-Здатність до безперервного й актуального навчання

-Опанування нових знань, методичних розробок, що накопичені у міжнародній психологічній практиці.

-Здатність до систематизації результатів наукового пошуку з проблем дослідження

-Здатність розуміти та використовувати інноваційні технології в професійній діяльності

-Здатність ефективно взаємодіяти та індивідуальному та соціальному рівні

-Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді

-Здатність до забезпечення професійної самореалізації індивіда

-Здатність до діагностично-консультативної діяльності

-Здатність до виробничо-управлінської діяльності

-Здатність до соціально-технологічної діяльності

-Здатність до реабілітаційно-профілактичної діяльності

 

СТИЛЬ ВИКЛАДАННЯ

1.Підходи до викладання та навчання:    Студентоцентроване навчання. Теоретичне навчання (лекції, семінари, практичні заняття у малих групах, самостійна робота на основі монографій, новітніх публікацій, консультації із викладачами, підготовка магістерської роботи) з виконанням практичних завдань з консультування та аналітики, використанням тренінгів, Case stady, дискусій, ігрових ситуацій, тестування, брейн-стормінгу (інтелектуальний штурм).

2.Система оцінювання:    Тестування знань, опитування, дискусії, самоконтроль та самооцінка, усні та письмові екзамени; презентації; поточний контроль; письмові есе; контрольні роботи, курсові (проектні) роботи та їх захист; звіти про практику, державний екзамен; захист магістерської роботи (проекту).

 

ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

•    Уміти забезпечувати ефективний пошук, аналізувати та структурувати інформацію на основі логічних аргументів і перевірених фактів;

•    Володіти методологією, технологіями та методами наукового дослідження, різними напрямами та інструментами аналітичної діяльності;

•    Уміти аналізувати та інтерпретувати результати досліджень;

•    Уміти використовувати теоретико-методологічні знання проблем психології в дослідженні та поясненні психічних явищ;

•    Уміти проводити психологічний експеримент, обробляти та оцінювати його результати.

•    Уміти використовувати  набуті нові знання та розробки у практичній діяльності;

•    Професійно орієнтуватися у сучасних теоретичних підходах та практичних напрямах.

•    Уміти самостійно опрацьовувати наукові джерела, видобуток актуальних новітніх світових розробок, що носять теоретичний характер;

•   Використовувати теоретичні знання для розробки, впровадження нових методів психодіагностики, корекції, консультування, обробляти статистичними методами отримані емпіричні дані.

•    Застосовувати інформаційно-комунікаційні системи, володіти новітніми технологічними методиками обробками інформації

•    Володіти елементами педагогічної майстерності;

•    Уміти проводити виховну роботу щодо згуртування колективу;

•    Розуміти сутність та закономірності психічних явищ, психологічну структуру особистості, теорії особистості,  умови її розвитку та формування;

•    Прогнозувати соціально-психологічні процеси, впроваджувати новітні технології навчання

•   Уміти вибудовувати комунікаційні зв’язки з різними групами суб’єктів психологічної роботи (клієнтами, місцевими мешканцями, фахівцями, консультантами);

•  Володіти навичками та вміннями якісного, професійного усного, письмового спілкування, що є передумовою професійної ефективності;

•    Обґрунтовувати і продуктивно навчати, забезпечувати розвиток і корекцію діяльності індивіда, соціальної групи;

•    Уміти супроводжувати роботу персоналу з метою осягнення бажаного результату праці і задоволення його потреб;

•    Вивчати й узагальнювати психологічні проблеми, надавати рекомендації щодо їх вирішення

•    Уміти планувати основні етапи психологічного консультування: підготовка, діагноз, планування дій, впровадження;

•    Виявляти індивідуально-типологічні особливості особистості;

•    Забезпечувати перехід від діагностичної до консультативної роботи з урахуванням особливостей клієнта;

•    Прогнозувати поведінку особистості та її розвиток;

•  Уміти розробляти комплексні програми діагностико-консультавної роботи  та здійснювати організацію психолого-консультативних пунктів;

•    Організовувати роботу служб психологічної допомоги різним верствам населення.

•  Уміти організовувати і проводити психодіагностичні дослідження у сфері профорієнтації, професійного відбору та професійної адаптації персоналу;

•    Здійснювати консультативну допомогу у виробничій діяльності;

•    Проводити оптимізацію соціально-психологічного клімату в організаціях

•    Виявляти специфіку соціальних та етнічних стереотипів, упереджень;

•  Застосовувати психологічні методи аналізу основних життєвих потреб вимушених мігрантів, інших проблемних соціальних та етнічних груп;

•    Уміти організувати та надати соціально-психологічну допомогу різним верствам населення;

•    Надавати психологічну допомогу в екстремальних ситуаціях;

•    Організовувати та проводити реабілітаційні заходи психологічного захисту громадян у кризових ситуаціях;

•    Забезпечувати роботу системи психологічних служб, що здійснюють допомогу населенню.

Підготовка фахівців з вищою освітою за спеціальністю 053 «Психологія» здійснюється за відповідними рівнями вищої освіти: бакалавр; магістр професійного спрямування;

ЗДАТНІСТЬ ДО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ:

Бакалавр  зі спеціальності 053 «Психологія» може виконувати професійну роботу, та займати наступні первинні посади:

•    психолог (у закладах освіти (дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні і спеціалізовані школи);

•    спеціаліст із надання допомоги неблагополучним сім'ям;

•    спеціаліст із соціальної роботи;

•    голова секції (творчої).

•    психолог-консультант;

•    профконсультант;

•    психолог може також обіймати посади, які не вимагають поглиблених професійних знань, складної дослідницької роботи і які орієнтовані переважно на вирішення стереотипних задач діяльності.

Магістр  зі спеціальності 053 «Психологія» може виконувати професійну роботу, та займати наступні первинні посади.

Робота за фахом у галузі соціальні та поведінкові науки, правоохоронній системі; закладах, установах, організаціях соціального захисту, охорони здоров’я, освіти, культури, вищих навчальних закладах тощо. Може обіймати посади, які вимагають проведення самостійних досліджень, прийняття складних рішень, володіння поглибленими професійними знаннями для вирішення здебільшого діагностичних та евристичних задач: психолог, науковий співробітник з психології, консультант медико- психолого-педагогічної комісії, консультант із суспільно-політичних питань:

-    викладач вищого навчального закладу;

-    науковий співробітник (психологія);

-    психолог;

– консультант центральної психолого-медико- педагогічної консультації.цях в Одеському інституті ПрАТ «ВНЗ «МАУП» створено багаторівневу структуру освіти. Впроваджено різні форми навчання, які надають можливість здобути освіту, навчаючись як за денною формою навчання, так і без відриву від основного місця роботи. Навчання в Інституті проводиться за прямими угодами (контрактами) між Інститутом і студентом і не потребує державних коштів.